donderdag 17 april 2008

Zwijnen


OK toegegeven, ik heb die foto niet echt zelf genomen. Of beter: ik heb de foto genomen van een afbeelding in de kruidentuin bovenop de berg in Kobe. Maar de boodschap is duidelijk: er zitten hier heel wat zwijnen. En ik bedoel niet dronken Japanse mannen maar wilde everzwijnen. Zondag heb ik een eerste gezien aan de ingang van het St-Catherine's college waar ik logeer. Het regende en ik was met de taxi. De chauffeur stopte 50 m voor de ingang en begon verwonderd te mompelen en ik had eerst niet door waarom. Dan zag ik iets groots bewegen op de stoep. Ik dacht eerst dat er een man lag maar pas daarna werd het me duidelijk dat dit een enorm groot everzwijn was. Het stond de snuffelen en plots schrok het en het liep er van door. Ik wist niet dat everzwijnen zo snel zijn! Ik heb me laten ingelichten hoe je moet reageren op zoiets want al zijn er zwijnen onder mijn beste vrienden ik heb minder ervaring met de wilde soort. Ik zie ook regelmatig waarschuwingsborden met de afbeelding van een zwijn al weet ik niet waar ze precies voor waarschuwen. Je moet ze in ieder geval gerust laten en opletten met eten dat je bijhebt, was de boodschap. Er zijn gevallen bekend waarbij ze mensen aanvallen. Oef dacht ik, maar gisteren kwam ik er weer twee tegen en ik was te voet! Ze spurten over het Maruyama park vlak bij mijn college. Maar ik voelde me niet direct bedreigd.

Geen opmerkingen: