zondag 13 april 2008

Internationaal


Kobe is gekend voor zijn internationale keuken. Je vind hier en hoge aanwezigheid van restaurants uit alle kanten van de wereld. Je zou kunnen denken ‘dat is voor de buitenlandse toeristen’. Maar ik zie zeer weinig toeristen in Kobe en ik ben steeds de enige gaijin (buitenlander) als ik er ga eten. Neen, Japanners zijn vrij nieuwsgierig en willen van alles uitproberen. Wel valt het sterk op dat er meer Japanse vrouwen dan mannen te vinden zijn in internationale restaurants. Die staan blijkbaar veel meer open voor andere culturen. Ik ontdek alle dagen wat nieuws. Laten we even Italiaans buiten beschouwing want pizza en spaghetti is zo ingeburgerd dat je het nog moeilijk internationale keuken kan noemen. Chique Franse restaurants vind je in de upmarket buurt van Kitano. Mijn favoriet is natuurlijk Thais. Ik heb er al twee uitgeprobeerd en een derde gezien. Eén ervan is echt fantastisch goed en vrij goedkoop. Dus daar ga ik één keer per week. Dan heb je een grote aanwezigheid van Indiërs. Ze zijn iets duurder en van wisselende kwaliteit maar ook daar heb ik een favoriet met uitstekende naan en lekker mals Tandoori chicken. Er zijn verschillende Turkse restaurants die ik nog niet heb bezocht. Er is een Balinees. Zijn keuken is niet echt geweldig maar het is een aardige man die graag een praatje komt doen.

En wat loop ik dit weekend tegen het lijf? Zowaar een Belgisch restaurant met op het menu waterzooi, witloof, stoverij, .. en natuurlijk een selectie van 37 Belgische bieren. De prijzen zijn er wel naar! Mijn blanchke kost er 850 Y (6 EUR), een duvel 1000 Y (7 EUR) en een Kriek van Boon zo maar even 1600 Y (10 EUR). Maar ik ga er toch eens binnenspringen.

Geen opmerkingen: