donderdag 27 maart 2008

Kip


Ik ben voor de derde maal in mijn leven bedrogen uitgekomen door kip te bestellen. De eerste keer was in Taiwan waar ik chicken legs bestelde. Ik dacht, ja dat zullen wel kippeboutjes zijn. Maar neen, ik kreeg wat ik beloofd was: de poten van kip. Blijkbaar een lekkernij voor de Chinezen. De tweede maal was vorig jaar in Beijing tijdens de HPS2007 conferentie. In de beer garden kon je daar hapjes bestellen waaronder "BBQ chicken bones". Opnieuw dacht ik dat zullen vleugeltjes zijn, maar neen, het waren de zachte beentjes van een kip! En deze week wou ik eens Yakitori gaan eten, maar je moet opletten wat je van die mooie foto's bestelt want ze steken ook darmen en magen ook op stokjes, dus vraag ik nog eens "kore wa chikin desu ka?" (is dit kip) en hij antwoordt "chikin skin desu". Ik denk, hij bedoelt chicken stick en opnieuw was ik verkeerd. Ik kreeg letterlijk kippevel!

1 opmerking:

Michel zei

Maar wel mooi geserveerd. Om kippenvel van te krijgen