donderdag 29 mei 2008

Shogi (3)


Gisteren een off-day op de shogi club. Twee maal verloren. De eerste was een sterke vierde dan die dwars door mijn favoriete opening heen ging, daar was niet veel aan te doen. De tweede was een derde dan waarvan ik wel had kunnen winnen. Ik ben wat te wild te keer gegaan. Mijn kansen op een vierde-dan promotie zijn daarmee even opgeborgen. Boven zie je mijn score formulier. Rode stempels zijn winstpartijen, zwart betekent verlies. Achter de namen van mijn tegenstanders staat de graad. Twee of drie horizontale streepjes zijn 2de en 3de dans. Het vierkantje, of wat er op gelijkt is een vierde dan. Als ik de 30 partijen volkreeg met slechts 4 verliespartijen dan was ik 4de dan. Nu moet ik terug beginnen tellen van de 8ste partij. Dus op de volgende 13 partijen mag ik maar 1 keer verliezen, zucht. (Merk op dat ik van de zeven partijen tegen 4de-dans slechts 1 keer verloren heb! Dit zijn even games, geen handicap!)

Geen opmerkingen: