dinsdag 3 maart 2009

Uitstap


Vertrek in Bangkok

Gisteren mee vertrokken op de jaarlijkse uitstap van mijn studenten. OP het programma staat een drie-daagse conferentie over wiskunde in Surat Thani en aansluitend een dagje strand op Koh Samui, het grootste en toeristisch het meest ontwikkelde eiland van Thailand. We zijn vertrokken met twee minibusjes vanuit Khon Kaen naar Bangkok. Na vijf minuten ligt het hele zooitje te slapen. Ik heb wat naar mijn I-pod kunnen luisteren en een tiental Sudoku's opgelost (ik ben recent een fan geworden). Na een zestal uur kwamen we aan in een buitenstation van Bangkok. Tijd voor een groepsfoto op de sporen.

Ik heb ooit de trip gedaan met de trein van Surat Thani naar Bangkok op terugweg van Koh Samui. We hadden op voorhand geen reservatie en moesten tevreden zijn met wat er beschikbaar was. Dat was een houtenbank met een ventilator even groot als een bagagerek. Ik zal die nacht niet snel vergeten. Deze keer was ik beter af: een eerste-klas cabine voor mij alleen. Met een grote fles Leo bier naar Slumdog Millionaire zitten kijken (stopkontakt beschikbaar!). Een goede film, maar was dit de beste film van het afgelopen jaar? Ik heb ook nog een download te bekijken van Milk. Ik zal dus snel kunnen vergelijken.

Na een redelijke nacht slaap toegekomen met een uur vertraging en ingechecked in een voortreffelijk hotel voor 400 baht (550 voor een suite)! Enkel geen zwembad. Vandaag staat een bezoek aan de universiteit en een workshop op het programma. Morgen meer. Ik beloof het!


Aankomst in Surat Thani

Geen opmerkingen: