maandag 16 maart 2009

Koh Samui


We zijn s'avonds laat teruggekomen van de dam en het meer en we hadden nog niet gegeten. Daarom met zijn allen naar een seafood restaurant. Ik moet zeggen: dit was een van de beste seafood restaurants waar ik ooit geweest ben. Grote hoeveelheden krabben, kreeften, garnalen met behoorlijk pittige sauzen. Het valt trouwens op dat alle schotels in het zuiden van Thailand behoorlijk pikant worden afgewerkt.

Het was een korte nacht want s'anderdaags vertrokken we om zes uur naar Koh Samui. Ondanks het vroege vertrek was ik pas in de namiddag in mijn hotelkamer na de nodige (of liever, onnodige) vertragingen: ontbijt, plaspauze, tanken, drankjes kopen, boot, lunch, plaspauze,... Het was niet met oprechte spijt dat ik afscheid nam van die bende op Koh Samui. Zij zaten op Lamai beach, ik op de nabijgelegen en grotere Chaweng beach. Nog een laatste foto van de groep op de boot. Maitree, mijn host heeft op deze trip een nieuwe hobby te pakken. Hij moet meer dan 1000 foto's genomen hebben.

Het was vijftien jaar geleden dat ik op Koh Samui was. Toen was het reeds een sterk ontwikkeld toeristenoord maar nu had het de vulgaire trekjes van Pattaya of Pukhet. De Mac Donalds wisselen af met de Burger Kings en de Baskin Robbins. Veel toeristen die niets anders zien van Thailand dan de disco's en de hotels van Koh Samui. Desondanks heb ik me wel geamuseerd en heerlijk ontspannen op die drie dagen. Ik zat in een hotel buiten het centrum en weg van de beach, maar was een uitstekende deal: Nova Samui Resort. Mooi zwembad, prachtige bungalows, goed eten (in Maart alles aan 50% korting) en dit alles voor minder dan 30 EUR.

Geen opmerkingen: