dinsdag 10 maart 2009

Een goed bewaard geheim


Na de tempelbezoeken en een lunch was het al een stuk in de namiddag en we hadden nog twee uur voor de boeg. Het was rond vier uur toen we toekwamen aan het meer. Nu had ik Ubolrat dam al gezien ten noorden van Khon Kaen en daar is het meer zelf niet echt mooi maar daarrond wel. Toen ik hoorde dat ze een boottocht hadden gepland op het meer was ik dus niet enthousiast. Maar wat voor een sensationele mooie tocht me stond te wachten had ik nooit durven dromen.


De geologie in het zuiden van Thailand is wat vreemd. Het zijn grote vlaktes waar hier en daar scherpe stijle rosten uitsteken. Als je door zo een landschap rijdt dan is dat al de moeite. Maar stel je voor dat je dat landschap vult met water. Dan kan je tussen de bergtoppen varen als zou je zweven in dat landschap. Dat is precies wat er gebeurt met zo een dam.


Deze bezienswaardigheid is echt een toeristisch hoogtepunt. Maar dit staat nergens in de brochures of in reisgidsen die ik gezien heb. Het uitzicht lijkt sterk op het populaire Halong Bay in Vietnam. Ze hebben hier zelfs een soort hotel gebouwd op het water. Je kan een cabine huren voor 500 baht (10 EUR) met vol pension inbegrepen.

Geen opmerkingen: