zondag 30 november 2008

Tussenuit


Ik had voor het weekend van mijn verjaardag een retourlucht gepland van Khon Kaen naar Bangkok. De dag voor mijn vertrek waren beide luchthavens bezet. Ik dacht eerst om het dan maar op te geven maar ik ben eens langs het busstation gegaan en daar hebben ze bussen naar overal. Thailand heeft een bijzonder goed georganiseerd publiek en privaat bussysteem tussen alle grote steden. Ik kon een bus nemen naar Bangkok (7 u) maar ik zag ook een bus naar Rayong aan de kust. Het leek me dan maar veiliger om Bangkok te vermeiden en heb die laatste genomen. Eigenlijk viel die rit bijzonder goed mee. Je vertrekt s'avonds laat en met die confortabele zetels val je uiteindelijk toch wel in slaap. Om de twee of drie uur stoppen ze voor een plas- en eetpauze. Uiteindelijk heb ik toch wel een vijf uur geslapen. Je komt dan s'morgens toe en met wat geluk kan je onmiddelijk inchecken voor nog een morgendslaapje.

Het was zaterdag mijn verjaardag en heb mezelf verwend met een dagtrip naar Koh Samed, mijn favoriete eiland in Thailand. Het is officieel een natuurpark dus de ontwikkeling wordt wat tegengehouden. Het was een zalige dag! Helder weer, veel zon, maar een flinke bries, dus helemaal niet te warm. De zee was zelfs aan de frisse kant. Tegen zonsondergang dan terug naar het vasteland. Het is nu zondag en de situatie is nog niet opgeklaard in de luchthavens. Mijn terugreis zal dus met de bus moeten gebeuren.

Geen opmerkingen: