dinsdag 18 november 2008

Paddestoelen


Voor mijn vertrek naar Thailand heb ik nog een paar herfstwandelingen gedaan om het frisse gevoel van de Vlaamse polders mee te nemen in herhinnering. In Assenede kan je een wandeling doen op een dijk die is afgesloten met hekken. Je kan op voorhand een sleutel afhalen en een stukje ongerepte natuur betreden. Het was duidelijk paddestoelentijd. Ik heb er ganse sculpturen gezien met meerdere verdiepingen.


Al ken ik er niet zoveel van, sinds ik de geestesveruimende aspekten van paddestoelen heb leren kennen eind de jaren zeventig hebben ze me steeds gefascineerd. Toen ik op bezoek was op een enorme grote campus in het noorden van India kwam ik voorbij "de faculteit van het paddenstoelenonderzoek". Misschien moet ik daar eens op een zomercursus gaan.

Geen opmerkingen: