vrijdag 21 november 2008

Mobiel



Ik ben ondertussen in mijn huurhuis in Khon Kaen beland. Valt bijzonder goed mee. Het huis ligt ten zuiden van de stad niet ver van een meer en tussen een tempel en en development. Het is een losstaand huis omringd door een tuintje en een muur. Omdat het wat buiten het centrum ligt en zo een 14 km van de universiteit ben ik aangewezen op eigen vervoer. Eerst dacht ik een scooter te kopen maar als je al eens door het centrum van een Thaise stad hebt gereden dan denk je daar twee keer over. Een auto is dus veel veiliger en biedt meer comfort in het regenseizoen :-). Gelukkig kon ik een deal sluiten met de eigenaars van het huis en voor een redelijke prijs heb ik hier een Chevrolet Zafira voor zes maand. Dat is hetzelfde als een Opel Zafira in Europa maar in een wat andere uitvoering. Omdat het stuur rechts staat (ze rijden links in Thailand) en je dus links moet schakelen was ik blij met een automaat. Het is een vrij sterke benzinemotor en ondanks de 146.000 km op de teller ziet hij er binnen zeer netjes uit. Waarschijnlijk is hij gebruikt als taxi of zoiets. Voorlopig gaat alles goed, alleen trilt hij wat als ik rem.

Ondertussen heb ik ook wat mijn weg leren kennen wat niet zo evident is als je geen actuale kaart vindt. Toen ik dinsdagavond naar huis reed van het centrum vond ik mijn huis niet meer. Een trip van 6 km die normaal 10 min neemt werd bijna een nachtmerrie. Na 34 km op de teller en een stuk na middennacht vond ik mijn eigen huis en bed nog. Ondertussen let ik meer op een aantal herkennispunten. Dit weekend kan ik eens een stukje buiten de stad rijde om de buurt te verkennen.

Geen opmerkingen: