zondag 23 november 2008

Kwis


Toen ik vorige keer in Khon Kaen was liep ik s'avonds het Kosa hotel uit om nog een pint te drinken. Rond de centrale hotels liggen enkele cafe's waarvan er een drietal worden uitgebaat door buitenlanders. Aan de toog hoor ik iemand praten met een zwaar Hollands accent dus ik begin tegen hem in het Nederlands. En ja hoor, Harry was van Nederland en op weg naar de pubquiz in een nabijgelegen cafe. Ik ben dan meegegaan en het was een uitstekende manier om de plaatselijke expats te leren kennen. Ze hebben wekelijkse kwissen op dinsdag en donderdag. De meeste brengen hun Thaise vrouw mee die dan samen zitten kletsen in de zetels.
Ik ben dus deze week weer op zoek gegaan naar die kwissen en had het geluk bij het juiste team terecht te komen. Ze winnen namelijk alle kwissen. Bovendien blijkt dat de enige vragen die zijn niet kennen, ik soms wel ken en dat ik praktisch niets ken over de vragen die zij kennen. Het is georganiseerd door Engelsen meestal voor Engelsen en dat draagt zijn stempel. De afdeling sport blijkt alleen over Engelse voetbal te gaan en ronde fotografie behandelde vooral over Engelse page-three girls. Al bij al amuseer ik me er wel. Bovendien heb ik er al twee keer geld aan verdiend want de inleg gaat naar de winnaars. Na de kwis komt de plaatselijke roddel op tafel en wat ik daar al gehoord heb ik een aparte blog-enty waard.

Voor wie de kwis van dinsdag wil naspelen, dat kan. Alle vragen worden achteraf online gezet: http://cheapcharlies-kk.com/quiz/show/62/2008-11-18/0/

Geen opmerkingen: