zaterdag 6 december 2008

Meer


Dicht bij het centrum in Khon Kaen ligt er een vrij groot meer, Bung Kaen Nakhon. Ze hebben het vrij goed aangepakt voor Thaise normen. Er is een drukke baan rond het meer maar de toegang is afgesloten door hekken rondom. Daardoor heb je beschermde paden en aangelegde planten die het zeer aangenaam maken voor een wandeling of een picknik. Het is de geliefde plaats voor joggers. Ik zou eens de toer moeten doen. Ik denk dat het anderhalf uur wandelen is rondom het meer. Aan de oostkant kan je s'avonds naa de zonsondergang kijken, en die is bijna elke avond spectaculair.



Gisteren was het wat bewolkt overdag, een uitzondering want de afgelopen twee weken is het steeds helder weer. Maar de wolken geven de zonsondergang nog wat meer vulling. Rond het meer zijn er vele restaurants en sommige zijn echt prachtig ingericht aan de uitlopers van het meer met pavilioenen boven het water. Aan de noordkant zijn er enkele pubs en karaokeplaatsen. Gisteren liep ik lang een pub met luide Thaise muziek en een oudere man riep me binnen. Ik ben dan maar een pint gaan drinken en kwam in gesprek met enkele expats. Die man had twee dagen geleden de cafe gekocht (samen met zijn Thaise vriendin)! Het was een Engelsman die voor het eerst in Thailand kwam. Hij was er nog maar twee weken. Ik wens hem veel succes.

Geen opmerkingen: