zaterdag 26 januari 2008

Valies


Voor iemand die veel reist is de keuze van een valies een gevoelig onderwerp. Ik heb het niet zo erg voor valiezen van hard materiaal. Het criterium dat ik gewoonlijk hanteer is dat ik met al mijn hebben en houden op reis een brommertaxi moet kunnen nemen (in Thailand). Een stoffen tas laat zich wat plooien rond de benzinetank tussen de benen van een chauffeur. Ook zijn harde valiezen niet zo geschikt voor minibussen. Ze belanden gewoonlijk op het dak.

Deze keer heb ik me toch eens aan een uitzondering gewaagd: een Samsonite American Tourister F.Lite 82 spinner. Klinkt als een sportwagen, niet? Loopt trouwens ook op vier wielen. Nu ik voor zes maand vertrek liggen de criteria toch wel anders. Ik moet gewoon voldoende spullen veilig in Japan en later terug thuis krijgen. Met een inhoud van 111 liter is dit de grootste valies die ik ooit gebruikt heb.

Geen opmerkingen: